Black Friday er en kommerciel helligdag, som Danmark har taget til sig i de senere år. Den finder sted den sidste fredag i november og er kendetegnet ved store rabatter og store menneskemængder. Black Friday stammer oprindeligt fra USA, men er blevet mere og mere populær i Danmark i de senere år. Det skyldes dels, at danske butikker og kæder er begyndt at tilbyde mere attraktive rabatter, dels den stigende popularitet af onlineshopping. På trods af sin amerikanske oprindelse er Black Friday blevet en succes i Danmark takket være kombinationen af store rabatter og tilbud, som man kender det fra landet ”over there” og det er med stor sandsynlighed en tradition der er kommet for at blive. I denne artikel kan du læse mere om, hvorfor Black Friday er en tradition man ikke bør ignorere, hvis man er en prisbevidst dansker.
Du får meget mere for dine penge
En af de helt store grunde til at du ikke skal ignorere Black Friday, er at det giver dig mulighed at få mere for dine penge, enten i form af produkter du normalt ikke ville have råd til, eller i form af, at du har mulighed for at købe flere ting for de penge du har til rådighed. Det at Black Friday ligger i slutningen af november måned, gør at mange bruger denne anledning til at købe deres julegaver, så de kan få flere gaver ud af det budget som de nu har til rådighed. Mere for ens penge, er den største grund til at vælge Black Friday til.
Du får mulighed for at købe noget du altid har drømt om
En anden fordel Black Friday giver, er at mange får mulighed for at købe et produkt, som de har haft på deres ønskeliste i mange år, men enten ikke har haft råd til eller har synes at prisen var fair. Black Friday giver anledning til at købe store ting, som man normalt ikke ville overveje at købe, men kun drømme om. Det er en af de ting som Black Friday kan. Det lyder ”cheesy” men Black Friday kan for nogle, få deres drømme til at blive til virkelighed og det kan man vel ikke have noget imod, selvom man ikke selv er en del af dagen, eller bryder sig om den? Uanset om man elsker eller hader Black Friday, så konceptet kommet for at blive og vil blive en del af danskernes forbrugsadfærd, mange år ude i fremtiden.